مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 18:572022-03-14پزشكي

فارس من| معاون علوم پزشکی شیراز: امواج تلفن همراه مضرتر از دکل های مخابراتی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، در سامانه فارس من، سوژه ای با عنوان دکل های مخابراتی در شهر شیراز تهدیدی بر سلامت شهروندان ثبت شده و تعداد 106 نفر از آن حمایت کرده اند.

در توضیحات ثبت شده در این کمپین آمده است: همان گونه که مستحضرید بر اساس تحقیقات صورت گرفته در دنیا، وجود تشعشعات و امواج رادیویی با فرکانس بالا تاثیرات زیانباری بر سلامت آحاد مردم جامعه خصوصا کودکان، سالمندان و زنان باردار دارد.

متاسفانه نصب دکل های مخابراتی خارج از ضوابط و آیین نامه های موجود آن هم در مناطق مسکونی پرتراکم شیراز با استفاده از روابط و نه ضوابط موجود در ادارات و سازمان های مربوطه، موجب نارضایتی، سلب امنیت روانی و تهدید سلامت آحاد مردم گردیده است.

در این میان نقش شهرداری ها به عنوان مرجع صدور مجوز نصب این دکل ها در عدم رعایت آیین نامه های موجود که مصوب شوراهای اسلامی شهرها می باشد پررنگ تر از دیگر سازمان ها است.

در آیین نامه های موجود به صراحت در مورد رعایت حریم و فاصله این دکل ها از مناطق مسکونی، مهدکودک ها، مدارس و بیمارستان ها هشدار داده شده و اولویت محل نصب این دکل ها را بیان نموده است.

همچنین از منظر زیباشناختی و معماری شهری و نیز لزوم رعایت فواصل در صورت سقوط دکل بر روی ساختمان های مجاور هشدار داده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| معاون علوم پزشکی شیراز: امواج تلفن همراه مضرتر از دکل های مخابراتی است

فارس من| معاون علوم پزشکی شیراز: امواج تلفن همراه مضرتر از دکل های مخابراتی است